Το έργο «Κέντρο Προβολής της κτηνοτροφίας και της βιοποικιλότητας στο Φυσικό Πάρκο Ψηλορείτη» αφορά στη δημιουργία ενός χώρου αναφοράς για την προβολή των δραστηριοτήτων του πρωτογενούς τομέα (κτηνοτροφία), της βιοποικιλότητας της προστατευόμενης περιοχής και της σχέσης μεταξύ τους στην περιοχή του Ψηλορείτη. Μιας περιοχής με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (γεωγραφικά, φυσικά και πολιτιστικά), ορισμένα εκ των οποίων διατηρούνται ζωντανά και αναλλοίωτα μέχρι σήμερα. Και ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν και δύναται να αποτελέσουν τη βάση για την προβολή της πολιτιστικής και περιβαλλοντικής ταυτότητας της περιοχής και τον εμπλουτισμό του τουριστικού της προϊόντος της.
Ζητούμενο είναι η δημιουργία ενός πόλου προσέλκυσης επισκεπτών, μέσω μιας δυναμικής ενημέρωσης. Για να προσελκύσει επισκέπτες και να τους ευαισθητοποιήσει, το Κέντρο θα πρέπει να προσφέρει ελκυστική ερμηνεία, ζωντανή και διαδραστική παρουσίαση και εύστοχη - ολοκληρωμένη θεματικά προσέγγιση. Το παραγόμενο αποτέλεσμα θα είναι ένας επισκέψιμος χώρος που δεν θα προσφέρει μόνο ενημέρωση αλλά και εκπαίδευση, ευαισθητοποίηση και ψυχαγωγία στους επισκέπτες και στους χρήστες της περιοχής. Επομένως το ζητούμενο είναι η δημιουργία ενός ελκυστικού Κέντρου προβολής που θα συμβάλει σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Το Κέντρο περιλαμβάνει τους κάτωθι χώρους:
- Μόνιμο Εκθεσιακό Χώρο
- Χώρο παρουσιάσεων – μάθησης – εκπαίδευσης
- Χώρο διοίκησης
- Χώρο υποδοχής & Εκθετήριο προϊόντων και γεύσεων
- Χώρο ενημέρωσης και εξυπηρέτησης επισκεπτών στον προαύλιο χώρο
Συγκεκριμένα το τμήμα 2 του έργου, αφορά στην ανάπτυξη υπηρεσίας εξειδικευμένης και εξατομικευμένης πληροφόρησης, ενημέρωσης και μάθησης για το ιδιαίτερο φυσικό περιβάλλον της περιοχής του Ψηλορείτη, την κτηνοτροφική δραστηριότητα και τις δυνατότητες που προσφέρει η σωστή αξιοποίηση των φυσικών πόρων μέσα από τη σχέση της βιοποικιλότητας με το περιβάλλον.
Το αντικείμενο του τμήματος 2 του έργου περιλαμβάνει:
• την εγκατάσταση λύσης ηλεκτρονικής υπηρεσίας κεντρικής διαχείρισης ενημέρωσης και πληροφόρησης
• τη διαμόρφωση διαδικτυακού τόπου προβολής και προώθησης
• τη συλλογή του αρχικού υλικού για τη Βιοποικιλότητα, το φυσικό περιβάλλον και το σχεδιασμό νέων προϊόντων με έμφαση στον πρωτογενή και τριτογενή τομέα.
